2                                                       REGISTRES
du Roy nostre s6 en lad. Court. Fait en la Chambre de Parlement, icellui vaccant, le vingt sixmc jour d'Octobre l'an mil quatre cens quatre vingtz dix neuf. "
Ainsi signé : Le Camus.
En ensuivant lequel appoinctement et pour icelluy mettre à execution, led. m° Martin de Bellefaye, ac­compaigné de maistre Pierre Trignac, clerc du greffe criminel de lad. Court, s'est led. jour transporté en l'Ostel de lad. ville, ouquel il a mandé et fait venir pardevant luy lesd. Nicollas Potier, mM Jehan La Pite, Jehan de Marle, Jehan Le Lievre et Henry Le Becgue, ausquelz en la presence de Lucas Leroy, consierge dud. Hostel, Michel Gaultier, sergent, Vital Ferre-beuf, clerc ou greffe de lad. ville soubz maistre Jehan Hesselin, Jehan Hebert l'aisné, receveur du vielz ayde, Jullien Charron, receveur du nouvel ayde et yssue d'icelle ville, et autres presens, ledict de Bel­lefaye a fait lecture du dict appoinctement, et recité comment ilz estoient commis, en leur signifiant qu'il les avoit mandez pour executer led. appoinctement. Et pour ce qu'ilz ne voulloient accepter la charge à
DU BUREAU                                               [i499]
I eux donnée, leur a fait commandement de par le Roy, qu'ilz acceptassent icelle charge et feisent le ser­ment de bien et loyaulment conduire le fait de lad. ville, et l'administration à eulx commise, en leur signifiant, s'ilz en estoient reffusans, qu'il les y con­trai nderoit par toutes voyes et manieres deues et rai­sonnables. En obeissant ausquelz commandemens, les dessus nommez Commis, après le serment par eulx fait, ont prins et accepté lad. commission et promis de pourveoir aux affaires de lad. ville et à la recepte et distribucion des deniers d'icelle, tout ainsi que en leurs consciences ilz verront estre affaire, durant l'em­peschement des Prevost des Marchans et autres Offi­ciers d'icelle ville et jusques à ce que autrement en soit ordonné. Et pour ce faire, les a fait seoir es bancs desd. Prevost des Marchans, et leur a fait bailler les clefz et registres, et fait commandement ausd, con­cierge, sergent, clerc du greffe, receveurs et tous autres Officiers de Iad. ville que, durant leur dicte commission, ilz leur obéissent tout ainsi que ausd. Prevost des Marchans et autres Officiers, s'ilz estoient
presens en personnes.
III. — Commission de Mathieu de Louans.
28 octobre 1
Le vingt huit™" jour dudict moys d'Octobre, maistre Mathieu de Louans, maistre des euvres de maçonnerye du Roy nostre sire, a esté commis de par les Commis au gouvernement de la ville de Paris à faire faire les descombremens et oster les empesche­mens estans en la riviere de Seine venuz etyssuzde la cheuste du pont Nostre Dame ; et lui a esté baillée commission pour ce faire, et pour prendre et faire prendre basteaulx, naselles et (lettes pour porter
499. (Fo1- - <"■)
lesd, descombremens, c'est assavoir lespoullres, sol­lives, pieulx, tuilles, graiz et autres matieres en l'isle Nostre Dame, et les huys, chassis, plomb et estaing, ustenciles et autres biens meubles en l'Ostel de lad. ville. Lequel maistre Mathieu de Louans, present au bureau dudict Hostel, a prins et accepté lad. charge et fait serment de bien et loyaulment executer sad. commission au prouffit d'icelle ville.
IV. — Deliberation touchant l'excercice du service du Roy et de la Ville et autres poins.
29 octobre i
Le vingt neuf'"0 jour dudict moys d'Octobre, en l'Ostel de lad. ville de Paris, ou estoient les Commis au gouvernement de lad. ville et les Conseillers ordi­naires et pensionnaires d'icelle, assemblez pour de­liberer sur les quatre pointz qui s'ensuivent :
Le premier, se on doit faire ung faulx pont pour passer les gens, chevaulx et harnois, jusques à ce que on ait reffait ung autre pont ou lieu où estoit le pont Nostre Dame.
Le second, se on doit bailler les fermes des aydes de lad. ville qui sont à bailler.
,. (Fol. 2 v°.)
Le tiers, se on commettera à l'office du Procureur du Roy et de ladicte Ville pendant l'empeschement fait en la personne de maistre Jaques Rebours, pos­sesseur dud. office.
Le quart, se on envoyra ausd. Commis el Con­seillers les droiz qu'ils ont accoustumé avoir au jour et feste de Toussains.
A esté conclud, sur le premier point, que on fera plus grant assemblée; sur le second, que lesd, aydes seront baillez à ferme au prouffit de la Ville en la maniere acoustumée; sur le tiers, que m" Jehan Re-